Alla inlägg under december 2008

Av karin johansson - 31 december 2008 16:06

Gott slut och Gott Nytt År till ER alla som besöker  min blogg


Starta morgonen med att ringa Svea som fyller år idag

åkte till konsum  handla lite gott till ikväll.Få se om vi får nå besök ikväll

Håkan och Anne skulle komma med sin små flickor våra barnbarn Alva och Ebba men det har lovat så dåligt väder men vi får se dem ringer väl om dem kör idag.Eva ringde hon hade jobbat klart för denna gång ledig några dagar innan hon ska jobba nya skift dem ska fira nyår hos Freddan

Några timmar kavr av det gamla året så vi ska väl se om vi får något i magen idag å det blir väl något som mättar magen

Prata med catti hon skulle vara hemma med lennart och hans barn

Lena har jag inte hört något men hon är nog inte så långt borta


Ha det bra nu alla mina barn barnbarn  era respektive och mina vänner.Var rädd om varann nya dagar nästa år så vi har tid att träffas


Av karin johansson - 29 december 2008 20:14

OJ så skönt att det blev vardag

vaknade kl 07.00 huset tomt min kära man hade åkt och sanda

vid 11 åkte vi till g-vaare  sjukhus på återbesök

allt var bara bra.

kolla på affärer lite köpte lite skrot

kom hem vid 17.00

Skönt att vara hemmaSka kolla tv kl 21


Av karin johansson - 25 december 2008 10:49

Tomtarna

Av karin johansson - 25 december 2008 10:17

På julaftons morgon packade vi bilen kl.03.30 och åkte iväg och tomtade för våra barn och barnbarn i Luleå och Nyborg

Det var min man som kom på ideen att vi skulle överraska hela gänget och jag tyckte attdet skulle bli jobbigt inte för mig lika som för han för det är han som kör det blir ju ca 80 mil. Ja ja  sa jag då klär ut oss som tomtar så jag åkte till stan och fixa tomte mask och luva vi tyckte det var en rolig idee och hoppas att våra barn tyckte det med.

Vi var hela dan i farten

Vi åt frukost i Nyborg hos Håkan och Anne,lunch hos Cathrin och Lennart  Fika hos Lena och Danne och middag hos Eva och Kenneth oj oj så mätta vi var när vi igen kl.18.00 packa oss ibilen reste hemåt kl 22.00 var vi hemma trötta dök vi i säng somna på en gång.

MEN VAD KUL DET VAR



Av karin johansson - 23 december 2008 21:22

sitter spelar bingo väntar på vinst  och smuttar på glögg ganska gott faktiskt

hejdå kommer tillbaks under helgen ha det gott alla ni där ute



Av karin johansson - 23 december 2008 07:23

Godmorgon ,godmorgon

endast -2,8 grader ute gjort eld i pannan inte föratt det var kallt men ska åka till stan blir säkert hela dan ska besöka några gamlingar och önska dem god jul.Annars allt klart vi blir ensamma här på julen barnen firar jul hemma med sina barn och jag förstår nog är det skönast att vara hemma med de små liven.Snart har vi nytt år nya dagar då har vi tid att träffas.Åker på coop strax ska köpa kaffe dem hade gevalia 5 för hundra så man får passa på när det är på extra pris Ha det bra alla mina kära barn med respektive ,mina barnbarn ,barnbarnbarnet och alla vänner.

Av karin johansson - 21 december 2008 13:55

Här är -7 lite lätta snöflingor faller på marken.Tidigt på morgonen tog vi med ljus åkte via syrran och vi följdes åt  till kyrkogården tände ljus på  mors grav och till mina fosterföräldrar där brann många ljus.

Har kommit hem för ett tag sedan rullat köttbullar ska å göra jansons

vi ska vara på två under jul men det är skönt att ha färdig mat så man slipper stå framför spisen.bakat har jag klart matbröd

hej hej vi hör sedan igen


Av karin johansson - 18 december 2008 06:57

Godmorgon,godmorgon

Ute är mörkt än man ser inte så mycket men det är +1,2

En ny dag igen.Åker till stan ska stå på torget sälja lite bröd och

hemstickade sockar.Ska ut och packa bilen göra mig iordning nog får man ha kläder på sig fast det är + grader när man ska stå ute flera timmar

ha det bra   hejdå

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards