Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Sommaren är här

Av karin johansson - 15 juli 2009 06:44

Klockan var 06.00 när jag vakna termometarn visar +16 grader i skuggan.Solen lyste in genom fönstret och varmt så in i vassen får släppa ner persiennen för att orka vara inne ska baka lite kangoskakor på fm för snart är det marknad på flera ställen.I helgen var vi en snabbis till stugan hade handlat en tv som jag skulle installera men hade dålig antenn gav ingen signal nu har det blivit en ny och vi åker ev till helgen.

Potatisen växer så det knakar för nu har värmen kommit har rensat färdigt igår efm .nej nej detta giver inget bröd hejs svej nu börjar bakningen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karin johansson - 29 december 2009 21:06

-28 grader det ni nu fårman elda och hålla igång hela tiden för att hålla värmen snö har vi å fått så det räcker. har bakat lite bröd för det ger med lite extra värme nog med det nu på vintern ska det vara kallt så alla bacillerna dör. Det fi...

Av karin johansson - 27 december 2009 12:50

Hej på er alla Äntligen har jag tagit mig tid för att skriva något Nu är julhelgen förbi men jag ska börja från den 15 dec när jag åkte till Luleå träffa mina barn å så vänta vi på de lilla barnbarnsbarnet Jag och Lena var och fixa lite mat och f...

Av karin johansson - 9 september 2009 07:13

onsdag morgon och regnigt 9,9 ute nu är det höst.Har tagit upp lite potatis mycket fin men nästan för stora.Sommaren gick snabbt förbi hant ej åka på semester iår för min kära man har arbetat så gott som varje dag.Har besökt mina barn och barnbar...

Av karin johansson - 4 juli 2009 14:10

Vaknar vid 7 Alva hade redan gott ner till farfar. Titta på termometern drygt 10 grader.Min man han kör grus från sandtaget skall börja gräva diket nytt för indragning av el in till huset elaren kommer och kopplar allt när kabeln är nere i backen.Jag...

Av karin johansson - 3 juli 2009 16:35

Ja så var det juli månad  sista dagen i juni så tog jag min röda bil och styrde till nyborg ska vara med 2 av  mina barnbarn medan föräldrarna arbetat Igår var vi till luleå barnen hälsa på sina kusiner jag var en sväng på stan träffa bekanta min bar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards