Alla inlägg under januari 2009

Av karin johansson - 30 januari 2009 08:26

Godmorgon å nu så var det fredag igen, det är några dagar sedan jag skrev på min blogg.Här är -7,5 grader ute och jag har haft sovmorgon klev upp kl07.00.Har bakat i flera dagar så ryggen är helt paj måste låta den vila för att kunna ta nya tag senare på efm.Tänker åka å besöka en vännina ibyn  hon har efterlyst mig när jag ej varit förbi.

Vi har haft besök av älgar flera dagar dem har käkat på buskarna fast man skrämmer iväg dem så lyfter de bara på huvudet och fortsätter inte alls rädda av något men när det blir dax för älgjakt då finns dem inte här i trakterna då har de flytt sin kos.

hej hej kommer igen senare

Av karin johansson - 19 januari 2009 05:57

Godmorgon godmorgon och en nydag. Måndag och -6,9 min man har åkt och jobba några timmar.Jag har gjort deg ska bakas några veteflätor idag,sen blir det att åka till stan för att handla lite mera bakverk

Helgen har varit mycket bra söndagen var en vilodag gjorde inget utom att jag laga mat åt mig och min man ,han var i  skogen hela fm och högg björk så vi har värme nästa vinter

Apropå matbröd!  Marbröd finns att äta och kurs hålles hemma hos mig när kursmedlemmarna anländer.NÄR?????

Ha det bra hejs svejs


Av karin johansson - 16 januari 2009 16:28

Här i byn har det varit mycket kallt i flera dagarMan har fått elda från morgon till kväll,min kära man har varit ledig så det är han som har börjat på morgonen för han kliver upp före tuppen och jag har forsatt på efm och kväll.Det har varit annars som vanligt baka lite tb varje dag för att fylla frysen och hålla värmen i huset.Idag har min man jobbat(hanär en glad pensionär annars)varit och repad något i RG och jag passa på att åka till stan och handla lite av varje bl.a mjöl och mjölk marg för att forsatta med bakning imorgon.I veckan har vårat näst yngsta barnbarn fyllt 3 år haft kalas och mer ska det bli på leos lekland fick jag höra.Prata med Eva igår lilla Abbe skulle flytta han skulle flytta till mormor och morfar och på en gång ja ja det får man se men det tror jag inte på det var väl något som hade gått snett men visst ,han är välkommen men träna först att sova utan sin mamma.....

Ikväll blir det en lugn kväll med min kära man med bastu bad och titta tv

hejdå jag kommer åter ,,,,,

Av karin johansson - 8 januari 2009 23:35

Vaknat tidigt imorse ute -12 inte så farligt kallt

Vi varpå begravning i kyrkan En nära vän, bekanta sen ungdoms åren,63 år gammal har fått lämna jordelivet,tänker mycket på hennes familj.

Var hemma vid 16.00 en sorgens dag.


På kvällen fick vi besök från byn Svea och Lasse dem var nyfiken på våran om möblering i vardags rummet ,dem tyckte det var mycket bra och många många fler tycker lika.in man har varit emot detta men det gick bra när våran sonhustrun tog tag i det. Tack för hjälpen.


Ikväll har jag tittat på en film  ganska bra fast vissa bilder var lite rå men man får väl titta bort dem gångerna.

Nu är klockan mycket så nu får man gå å sova natti natt

Av karin johansson - 5 januari 2009 13:49

I morse när vi vakna så var det -2 grader igår kväll när vi gick i säng var det     -21.Skönt att det blev lite varmare för idag ska alla åka hem Det var kul med lite folk i helgen Nu sitter vi ensam igen.Min kära man ligger och vilar.Hoppas att våra barn med respiktive och barnbarnen blev nöjda med besöket hos oss har försökt passa upp med mat och dryck . Ha det bra alla

vi hörs ska tömma diskmaskin hejdå


Av karin johansson - 1 januari 2009 21:04

Gott Nytt År

Då har 1:a dagen av år 2009 nästan förbi Bättre väder idag så

Håkan med sin familj kommit och hälsat på Det är ju roligt att få träffas hade  middan klar senare tog vi småtjejerna och åkte  hälsa på svea för hon ska resa till Luleå imorgon Nu sover det små en ny dag imorgon få se vad vi hittar på imorgon

natti natt




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards