Alla inlägg under mars 2009

Av karin johansson - 29 mars 2009 21:10

På lördagen den28 mars kl 07.00 hade vi lastat skotern tältarken samt packat mat för två dagar vi åkte till träsket för att fiska lite rödingar men det var helt dött endast en skit liten fisk som fick åka tillbaks för att växa några hekto jag tror att alla fiskarna hade drunknat ha ha ha

vädret avr skaplig ganska skönt solen sken och värmde gott  men på kvällen hade vi fått nog jag sa åt min man att det ger inget vi har fullt upp att göra hemma så vi packa ihop allt och var hemma vid 18.00 utan fisk men hade fått andas frisk luft hela dagen det var gott

ha det bra

Av karin johansson - 23 mars 2009 06:18

Måndag soligt och grannt -10 grader degen jäser ska bli tunnbröd.

jag håller tummarna dem är alldeles blå för idag är en stor dag för mitt barn

3:e iordningen att klara sitt körkort så hon får börja ratta sin lilla bil.

Nu ska jag börja kavla mina bröd ha det bra mitt barn ta det lugnt så ska du se att allt går bra

Av karin johansson - 22 mars 2009 13:35

Jaha då fick min man sin farmartank nu är han värre än nöjd och hoppas att hans köp resor är över men men nog hittar han på något som han ska ha

vi har nog kört ca 100 mil ihelgen  om inte mer men nu nästa helg ska vi åka å pimpla det får då vara så dåligt väder men blir inte att skjuta upp nu fast det då skulle komma spik från himlen så ska det bli en resa med tältarken.

Men nöjd med helgen i alla fall träffade barnen samt barnbarnen inte riktigt alla men det flesta.nu är min kära man ute och fixar och donar samt placera tanken någonstans på tomten så den är rätt fram komlig så det är lätt för tankbilen att fylla på lite bränsle Ha det bra imorgon är en stor dag och hoppas att det går bra jag håller tummarna ha det bra alla vi hörs igen

Av karin johansson - 21 mars 2009 07:14

Det blev ingen fjällresa vi åker hämtar farmartanken maken tyckte att det var viktigare hem imorgon hörs senare


Av karin johansson - 20 mars 2009 07:58

oj +1 grad och stor sol kl 7.00 när jag öppna ögonen

Fort ner från övervåningen tvätta av sig och börja baka

Nu har jag baka ut 9 st vetelängder de jäser och snart ska det gräddas.

sedan ska det bakas matbröd kanske så där 25 eller lite mer.


Vi har planerat att fara imorgon bitti med skoter och tältarken och fiska men vi får se vad det är för väder det får ej vara snöväder säger min man men jag tycker inte det finns nå dåligt väder bara dåliga kläder eller hur

visst tycker ni å de som läser detta .

Läste min dotters blogg hon hade skrivit att hon ska skriva teorin idag jag håller tummarn du fixar det

ha det gott allihopa och trevlig helg

Av karin johansson - 11 mars 2009 07:01

Idag är inte en vanlig dag idag är det våran sons 37årsdag och våran barnbarns 6årsdag grattis på er hoppas att ni får mycket tårta.

Vi har -18,4 grader ute å det snöar lite lätta snöflingor Min man är på arbetet och jag har lovat hälsa på i grannbyn och hjälpa att söka kanaler till deras nya tv som dem köpt igårom jag kan det är inte säkert men ska försöka mitt bästa.Hejdå vi hörs sen igen ha det bra kram på er allihopa

Av karin johansson - 9 mars 2009 07:31

måndag morgon -6,4 kommit hem på lördag har varit hos barn och barnbarn

alltid kul att träffa dem men tråkigt att åka ifrån dem några tårar kommer alltid det hjälps inte fast man försöker bita ihop men men så är livet. jag fyllde år på söndag den 1:a så jag har blivit firad med hembakad tårta och presenter i Nyborg och på onsdag i Luleå.

Vi har kört bilen åt våran dotter som nu äntligen har bestämt att ta körlortet det är ej långt borta nu snart uppkörning vi ska hålla tummarna.Söndag kväll spela bingo ingen vinst denna gång bättre tur nästa gång

Idag ska jag börja städa lite och förbereda och planera för påsken långt dit än men man orkar inte göra så mycket varje dag så då är det bättre att man börjar i god tid Ha det bra så hörs vi igen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards