Alla inlägg under februari 2009

Av karin johansson - 23 februari 2009 08:54

måndag -4 härligt helgen varit lugn som vanlig på lördag var jag på loppis en bit utanför stan fanns inte så mycket annars brukar dem ha ganska mycket fina grejer och billigt köpte några stickmönster .Min man var i skogen på björkjakt förbereder nästa vinter.Jag har bakat en massa semlor som jag fixat färdigt nu på morgonen å ska köra till stan snart imorgon är det ju FETTISDAG.Vi är några tanter som sedan ska gå på rea istan få se om man hittar något .

hejdå alla på återseende

Av karin johansson - 18 februari 2009 09:13

Vakna vid 7 imorse kolla på mätarn oj då -32.2 var tvungen att kolla en gång till om det var sant,men så var det men nu skiner solen så den kan värma något.Har gjort eld i pannan för att få värme min man har eldat tidigt i morse men det svalnar fort när det är så pass kallt som idag.Jag har gjort bröddeg för att även få värme från ugnen när jag börjar grädda bröd.

På söndag kväll ringde jag våran dotter som håller på att ta körkort och tala om för henne att vi köpt en liten bil åt henne som hon ska få när hon fått sitt körkort å så glad hon blev ,men kanske inte alla blev lika glad som hon men men nu var det hennes tur.Hon kommer att få mycket lättare behöver ej besvära andra utan hoppa själv in i bilen ta sig till jobbet handla och göra små utflykter med barnen.

Nu jäser degen ska baka ut matbröd så min man slipper äta limpa

ha det vi hörs

Av karin johansson - 12 februari 2009 08:13

Fy vad kallt idag -28 kallaste dagen hittills.man får elda så det knakar för att hålla värmen i huset.Min man har nog eldat hela natten.

jag ska åka till stan handla till helgen för att jag kommer att tillbringa denna helg på marknaden.Jag återkommer efter helgen om jag överlevt denna kyla ha det gott kramar till er från kalla byn

Av karin johansson - 10 februari 2009 15:02

Hej hej det var ett tag sedan.Nu är bakningen klar så gott för denna gång

sköööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö
öönt för ryggen värker händena är slut för allt kavlande men ett tag vila å sen är det dax för att börja baka på nytt

Här är det -14 grader solen har lyst å så härligt nu är våren på väg och man kan börja planera att åka ut med tältarken å så härligt.

Min man är på jobb idag ,vad kan man laga för käk det blir nog nå enkelt kanske makaroner och korv ja det får det bli.

Iväg att packa brödet.Ni må ha det hejdå för denna gång


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards